Mediacja pozasądowa jest prowadzona na zgodny wniosek stron lub na wniosek jednej ze stron skierowany do mediatora.
Strony lub strona samodzielnie wybierają mediatora, do którego chcą skierować swoją sprawę.
W przypadku zgodnej woli stron wspólnie zgłaszają się do mediatora. W przypadku, gdy jedna ze stron chce podjąć postępowanie mediacyjne, strona ta składa wniosek do mediatora, a ten następnie kontaktuje się z drugą stroną sporu i przekazuje propozycje rozpoczęcia mediacji.
Strony wspólnie ustalają termin mediacji, by następnie na spotkać się w miejscu ustalonym z mediatorem ale neutralnym dla każdej ze stron.
Czas trwania mediacji nie jest uregulowany przepisami, co oznacza, że nie jest w żaden sposób ograniczony.
Ugoda zawarta przed mediatorem, zarówno w przypadku mediacji sądowej jak i pozasądowej, po jej zatwierdzeniu przez sąd ma moc prawną ugody zawartej przed sądem. Ugoda zawarta przed mediatorem, która została zatwierdzona przez nadanie jej klauzuli wykonalności jest tytułem wykonawczym.
Koszty mediacji pozasądowej w naszej kancelarii uregulowane są w regulaminie postępowania mediacyjnego. Aby przeprowadzić mediację w naszej kancelarii mediacyjnej należy przesłać wypełniony i podpisany wniosek. Wniosek i inne dokumenty regulujące przebieg mediacji dostępne są poniżej: