21683
page-template-default,page,page-id-21683,cookies-not-set,stockholm-core-1.1,select-child-theme-ver-1.1,select-theme-ver-5.1.8,ajax_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,popup-menu-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Mediacja pozasądowa jest prowadzona na zgodny wniosek stron lub na wniosek jednej ze stron skierowany do mediatora.

 

Strony lub strona samodzielnie wybierają mediatora, do którego chcą skierować swoją sprawę.

W przypadku zgodnej woli stron wspólnie zgłaszają się do mediatora. W przypadku, gdy jedna ze stron chce podjąć postępowanie mediacyjne, strona ta składa wniosek do mediatora, a ten następnie kontaktuje się z drugą stroną sporu i przekazuje propozycje rozpoczęcia mediacji.

Strony wspólnie ustalają termin mediacji, by następnie na spotkać się w miejscu ustalonym z mediatorem ale neutralnym dla każdej ze stron.

Czas trwania mediacji nie jest uregulowany przepisami, co oznacza, że nie jest w żaden sposób ograniczony.

 

Ugoda zawarta przed mediatorem, zarówno w przypadku mediacji sądowej jak i pozasądowej, po jej zatwierdzeniu przez sąd ma moc prawną ugody zawartej przed sądem. Ugoda zawarta przed mediatorem, która została zatwierdzona przez nadanie jej klauzuli wykonalności jest tytułem wykonawczym.

 

Koszty mediacji pozasądowej w naszej kancelarii uregulowane są w regulaminie postępowania mediacyjnego. Aby przeprowadzić mediację w naszej kancelarii mediacyjnej należy przesłać wypełniony i podpisany wniosek. Wniosek i inne dokumenty regulujące przebieg mediacji dostępne są poniżej:

pobierz regulamin postępowania mediacyjnegopobierz wniosek o przeprowadzenie mediacjipobierz politykę przetwarzania danych osobowychpobierz Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatorapobierz Kodeks Etyczny Mediatorów Polskichpobierz Kodeks Etyki Radcy Prawnego -Mediatora

Prosimy o zapoznanie się z dokumentami i skorzystanie z formularza.